Friday 27 January 2017

DOA PAGI

Sumber:google

 
Ya Allah, ampunilah dosa kami, kedua ibubapa kami, pasangan hidup dan anak-anak kami, zuriat dan keturunan kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami, jiran tetangga kami, masyarakat dan saudara-saudara seIslam kami... Ya Allah..

Jadikanlah hari ini bagi kami lebih baik drpd semalam...
Ya Allah.. Jika hari ini ada diantara kami..Yang sedang sakit, Mohon angkatlah penyakitnya ya Allah.. Berikanlah kesembuhan untuknya.. Kerana hanya Engkau lah yang Maha Menyembuhkan..
Ya Allah.. Jika hari ini ada di antara kami, Yang kesulitan rezeki, Mohon mudahkanlah dan bukalah jalan rezekinya ya Allah..

Kerana hanya Engkau Yang Maha Pemberi Rezeki..
Ya Allah.. Jika hari ini ada di antara kami yang hatinya sedang susah dan bersedih, dalam menerima dan menghadapi ujian-Mu... Mohon Kuatkanlah dia utk dapat bertahan dan bersabar..dan hiburlah ia dengan penuh kurnia-Mu kerana janji-Mu yang tak pernah Kau ingkari..setelah kesusahan ada kemudahan..

Ya Allah.. Jika hari ini ada di antara kami yang sedang ada benih-benih sakit hati di hatinya..sombong, iri hati, dengki dan dusta.. Mohon bersihkan dan sucikanlah ia ya Allah..
Ya Allah.. Mohon ampunilah segala dosa dan khilaf kami..
Pun jika sampai hari ini ada di antara kami, yg merasa tersakiti dan terzalimi kerana kesalahan kami yang disengaja atau pun yang tidak disengajakan.. Bukakanlah pintu hatinya..agar memaafkan kami.
Ya اَللّهُ ..

Ya Allah yang Maha mengasihi..kami memohon kpd Mu kurniakanlah kepada kedua ibu-bapa kami tempat yang istimewa di syurga-Mu Ya اَللّهُ

اَللّهُمَّ اغْفِرْلِيْ وَلِوَالِدَيَّ وَارْحَمْهُمَاكَمَارَبَّيَانِيْ صَغِيْرَا.
“Alloohummaghfirlii waliwaalidayya war hamhumaa kama rabbayaanii shagiiraa”.
“Wahai Tuhan kami, ampunilah kami dan kedua Ibu Bapak kami, sayangilah mereka sepertimana mereka telah menyayangi kami di waktu kecil dahulu"ُ

Ya اَللّهُ .. Ya Ghafar., ampunkanlah dosa-dosa kami, dosa pasangan hidup kami, anak2-cucu kami, kaum keluarga kami, guru-guru kami, sahabat-sahabat kami serta sekeliaan muslimin dan muslimat di mana saja mereka berada sama ada masih hidup atau telah meninggal dunia.

Ya اَللّهُ ....Ya Mujiib.. tunjukkan kepada kami perkara yg benar itu adalah benar dan rezekikan kepada kami utk kami melakukannya Dan Ya اَللّهُ ..Ya Mujiib, Tunjukkan kepada kami perkara yang Bathil itu adalah Bathil, dan rezekikan kpd kami agar kami tidak melakukannya.
Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli keluarga dan para sahabatnya.
Segala puji pujian hanya untukMu Ya Allah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...